Složení komise:
Předseda komise: František Ryšánek, Sladkovského 67, tel: 603 450 171, kmc04@olomouc.eu |
- Ing. Martin Kučera
- Ing. Tomáš Fojtík
- David Kapsia
- Ing. Stanislav Kovář
- Bc. František Šváb
- Ing. Jiří Koch
- Ing. Jaroslav Štula
- Bc. Miloslav Šmída
- Beáta Kalinová
Termíny jednání komise v roce 2025:
8. ledna | 2. července |
5. února | 6. srpna |
5. března | 3. září |
2. dubna | 1. října |
7. května | 5. listopadu |
4. června | 3. prosince |
Jednání komise bude v prostorách komunitního centra Heřmánek v I. patře, Náves Svobody 41,
(vchod je vedle dveří pošty) – vždy od 18:00 hod.
Občané mohou své podněty a příspěvky k projednání zasílat na emailovou adresu info@naseholice.cz nebo kmc04@olomouc.eu.
Příprava opravy vozovky v ul. Partyzánská
Dne 12.7. proběhlo na odboru dopravy a územního rozvoje pracovní jednání k návrhu opravy komunikace v ulici Partyzánská. Za KMČ se účastnil předseda komise, dále Tomáš Fojtík a Jindřich Smička jako zástupci obyvatel z této ulice.
Na základě připomínek k předloženému návrhu řešení prvků ke zklidnění dopravy, kdy bylo možné parkovat pouze po jedné straně ulice, došlo k následnému zpracování další varianty řešení. Prvkem ke zklidnění dopravy je nové variantě několik metrů široký práh po celé šířce vozovky. Umístění prahu logicky navazuje na vybudovaný chodník a bude sloužit současně jako bezpečné místo pro přecházení.
KMČ projednala obě předložené varianty řešení zklidňujících prvků a doporučuje k realizaci variantu širokého prahu. Ideálně s následným zjednosměrněním ulice ve směru na Starou Přerovskou. Vzhledem k současné šířce vozovky v této ulici cca 7,5 metru, je možné parkovat legálně pouze po jedné straně, při respektování pravidel silničního provozu: „Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy.“.
Oprava vozovky na této situaci nic nezmění. Šířka vozovky je dána hranicí pozemků. Při zachování obousměrného provozu v této ulici je otázka parkování na obou stranách vozovky věcí ohleduplnosti a vzájemné tolerance.
Přiložené návrhy řešení úpravy vozovky jsou pracovní verzí. Probíhají další jednání a hledá se nejvhodnější způsob řešení pro předložení dokumentace do standardního stavebního řízení, kde je prostor pro sdělení připomínek dotčených osob.
Termín realizace záměru závisí na průběhu správního řízení, finančních možnostech a stanovení priorit budoucího vedení města.